Pop-upwinkel De Normaalste Zaak van Eindhoven

Van 14 tot en met 17 november opent pop-upwinkel De Normaalste Zaak van Eindhoven zijn deuren in de Stadsstudio in De Heuvel, naast de H&M. Op donderdag 14 november om 14.00 uur opent wethouder Rik Thijs de winkel. Je bent daarbij van harte welkom. 

Bezoekers maken in de winkel kennis met het aanbod van diverse kringloopwinkels en Repair Cafés uit de stad. De Normaalste Zaak van Eindhoven is een initiatief van Eindhoven365 en gemeente Eindhoven. De tijdelijke winkel is onderdeel van een gelijknamige campagne om de voordelen van tweedehands winkelen en spullen hergebruiken onder de aandacht te brengen. De Normaalste Zaak van Eindhoven is open op donderdag tot en met zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en om zondag van 12.00 tot 18.00 uur.

Pop-up in Stadsstudio in De Heuvel

Kringloopwinkels en Repair Cafés vind je veelal in de buitenwijken van Eindhoven. Met de pop-upwinkel brengen de initiatiefnemers hun aanbod vier dagen lang naar het winkelende publiek in het stadscentrum toe. Bezoekers vinden hier tweedehands kleding, woonaccessoires, sieraden, serviesgoed, platen, boeken en nog veel meer. De kringloopwinkels doneren deze spullen en de opbrengst gaat volledig naar Stichting Speelcadeau.

De Repair Cafés laten in de pop-up zien hoe je huishoudelijke apparaten repareert. Daarnaast zijn er diverse upcycle-demonstraties waarin experts laten zien hoe je spullen een tweede leven geeft. 

Hergebruik belangrijk

Rik Thijs, wethouder klimaat en energie:“De campagne en de Normaalste Zaak van Eindhoven is een prachtig initiatief dat tot stand is gekomen door de nauwe samenwerking met de kringloopwinkels en Repair Cafés in Eindhoven. Zij zetten zich sinds jaar en dag - veelal vrijwillig - in voor het hergebruik van spullen. Iets dat wij als gemeente actief ondersteunen, omdat circulair consumeren bijdraagt aan onze Klimaatdoelen. 

De boodschap van De Normaalste Zaak van Eindhoven

De Normaalste Zaak van Eindhoven is een knipoog naar het gezegde ‘de normaalste zaak van de wereld’, omdat kiezen voor tweedehands en tweedekans steeds vanzelfsprekender wordt. De campagne is een manier om mensen te inspireren dat tweedehands en tweedekans óók goede opties zijn. Omdat je iets unieks kunt vinden, spullen met een verhaal een tweede leven geeft, geld bespaart en ook nog eens duurzaam bezig bent. 

Over het initiatief

Gemeente Eindhoven en citymarketingorganisatie Eindhoven365 spelen met de campagne De Normaalste Zaak van Eindhoven in op de trend dat steeds meer mensen regelmatig tweedehands winkelen, spullen laten repareren en dingen doneren die ze niet meer gebruiken. Met de campagne willen zij tweedehands en tweedekans toegankelijker maken. De pop-upwinkel in de Stadsstudio is een ruimte welke ter beschikking wordt gesteld door de Heuvel voor (maatschappelijke) initiatieven voor en door Eindhovenaren. Naast de pop-up is er ook een route langs alle Repair Cafés en kringloop- en tweedehandszaken in de stad.

Kijk voor meer informatie, de route en een overzicht van de deelnemende kringloopwinkels en Repair Cafés op www.denormaalstezaakvaneindhoven.nl 

Off